KFC vs McDonald's vs Burger King

Sziasztok, a mai írásom a 3 legismertebb gyorséttermi lánc összehasonlításáról fog szólni. Természetesen csak saját vélemény alapján, és senkit nem kötelez arra, hogy mostantól ezt vagy azt egye és ehhez vagy ahhoz a lánchoz járjon mindig. Párszor voltam mind a három helyen és próbáltam ugyan azokat enni, hogy valami fajta összehasonlítást meg tudjak ejteni.
Gondolkodtam azon, hogy különböző szempontok szerint írok, de mivel a KFC-ből én eddig csak házhoz rendeltem ezért a kiszolgálási gyorsaságról vagy eladói morálról nem tudnék írni velük kapcsolatban ezért külön külön a három éttermi láncról fogok véleményt mondani.

McDonald's
Kezdjük is a legjobban ismert és legközkedveltebbel a McDonald'sal. Először egy kis történelem. Nem meglepő, hogy az név egy McDonald nevű embertől származik, pontosabban nem egy, hanem két embertől, ugyanis a McDonald's egy testvérpár által alapított cég. Eleinte hot-dogokat árultak, aztán 1940-től kezdtek hamburgereket árusítani már McDonald's nevű éttermükben. Az alapító című film pontosan a kezdetekről és az utána lévő harcokról szól a gyorséttermi lánc jogaiért.
Érdemes megnézni. Na de térjünk is át magára az itt kapható ételekre. Nekem a kedvenceimhez a Big Mac, McChicken tartozik, ritkán szoktam Sajtburgert is enni, de ezen kívül millió másféle termék kapható. Ha a három közül kell választani akkor nekem egyértelmű, hogy a Mekire esne a választásom. Fiatalok körében nagyon népszerű, csak beülni beszélgetni és enni egy hamburgert, amire vársz nagyjából pár percet és olcsóbbnak is mondható, mint egy 3 fogásos éttermi ebéd vagy esetleg vacsora. Igaz, nem is laksz jól ezzel az 1-2 burgerrel és sültkrumplival. Nyilván nem is a legegészségesebbek ezek, régebben olvastam egy hírt, hogy egy férfi a kabátzsebébe hagyott egy hamburgert és 1 év múlva is teljesen jó volt és úgy nézett ki, mintha aznap kapta volna. De abba is érdemes belegondolni, hogy nyilván nem halálos vagy hatalmas károkat nem okoz (nyilván nagy mennyiségben de) a szervezetünknek, mert akkor nem engedélyeznék a működésüket az ilyen cégeknek. 


Burger King 
A második alanyunk a Burger King. Na itt kicsit kritikusabb leszek, a mindennapi utazásaim során nagyjából 3-4 Burger Kinggel találkozom, eddig 3 éttermükben vásároltam, de ebből kettőben csak egyszer szóval arról nem lenne jogos véleményt mondanom, habár nem volt problémám velük, na de a harmadik, ahol már jó párszor megfordultam, hát vannak hiányosságok. Lehet pont rosszkor megyek...mindig. Ha jól számolom ott 4 alkalommal voltam. Vegyük sorba, első alkalommal Chicken Big Kinget kértem, mondom kíváncsi vagyok milyen lehet ez a Big Mac-McChicken kombó. Hát nem a legjobb, ízre még talán oké, de a zsemle olyan száraz volt, hogy megfogtam és szét is ment nagyjából, a hús meg egy mirelit csirke korongra hasonlított. Második alkalommal elvitelre kértem ugyan ezt és egy Milka shaket gondoltam kipróbálom és a biztonság kedvéért egy sajtburgert. Azzal nem is volt semmi gond, a Chicken Big King egy fokkal jobb volt, viszont nem kaptam krumplit és a Milha shake helyett Oreo shaket kaptam. Oké még ezt is valahogy elfogadtam. Következő alkalommal megint bebiztosítottam magam egy sajtburgerrel és egy sima Big Kinget kértem (vizsgálva a hasonlóságot/különbséget a Big Machez képest).
Majdnem minden tökéletes volt, kiéve a Big King kinézete, zsemle alja, hús, hús, zsemle, semmi, zsemle teteje, tehát a két hús "rekesz" helyett mind a kettőt bevágták alulra, nem nagy gond, simán megfogod az egyiket és berakod a tetejére, de egy újabb apróság. Aztán az utolsó alkalom ezen a helyen amikor vásároltam a kólát felejtették el és sajtburger helyett valamilyen baconos cuccot kaptam. De ez csak egy étterem, ebből még nem kell sok dolgot levonni, mert az hamburgerek ízével és minőségével nem volt nagy gond, finom is volt, a sajtburger egyenlő a Mekissel, viszont a Chicken Big King és a Big King azért alatta van a McChickennek és Big Macnek. Természetes az is, hogy van nagyon sok más is, ami egyiknél vagy a másiknál jobb, de mivel én ezeket szoktam fogyasztani ezért ezeket is próbáltam összehasonlítani. Szóval visszatérve az előbb említett dologra, nem egy hely miatt kell a következtetést levonni, például a legutóbbi Burger Kinges látogatásom nagyon jó volt (igaz nem az említett rossz élményű helyen volt) több okból kifolyólag is. És a végére egy kis történelem. A Burger Kinget 1954-ben, Miamiban, két étterem tulajdonos alapította meg. Első itthoni éttermük az Oktogonon, 1991-be nyílt meg, azóta számos helyen elérhetőek az ország egész területén.



KFC 
Ki ne találkozott volna a mosolygós, piros-fehér bácsival. A KFC 1991-ig a teljes nevén (Kentucky Fried Chicken) működött. A névből is kiderül, hogy csirke húsból készítik a különböző termékeiket. Meg kell említenem, hogy mivel a kedvencem a csirke hús és általában csirkehúsos hamburgert szoktam szinte mindig kérni ezért ennek a helynek kellene a kedvencemnek lennie, de nem így. Hogy miért? Ki fog derülni. Harland Sanders alapító már korábban is foglalkozott éttermek működtetésével, de a KFC franchise 1952-ben indult el. Magyarországon a Burger Kinghez képest 1 évvel később, 1992-ben a Király utcában nyílt meg az első éttermük.
Ha rangsort kellene állítanom akkor sajnos csak a harmadik helyre tudnám rakni, életem során nem sokszor ettem KFC ételt, talán 3-4 alkalommal, akkor is házhoz rendeltem (igen, tőlük már itthon is lehet házhoz rendelni, ami nagy plusz pont nálam). A számomra kedvenc a Zinger. Próbáltam már Longert, Quirritot és Twistert is, de azok annyira nem jöttek be.
Viszont a sült krumpli a legjobb, a három közül egyértelműen erre szavaznék, fogalmam nincs miért, de nagyon ízlik. Náluk nem tapasztaltam semmi nagy gondot és mivel nem voltam még az éttermükben nem tudok a kiszolgálásról sem mondani egyebet.


Tehát az én sorrendem: McDonalds, Burger King, KFC.
Ez természetesen ember válogatja, hogy kinek mi ízlik és tetszik.

Mára ennyi lett volna, remélem tetszett ez az írásom is nektek.
Hamarosan újra jelentkezni fogok.
Addig is nyugodtan kereshettek Facebookon, Instagramon vagy Twitteren.

Sziasztok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések