InterYOU 31.rész Melindával, a Smarta Blog tulajdonosával

Sziasztok, a mai napon is egy InterYOU részt hoztam a számotokra. A vendégünk Melinda lesz, a Smarta Blog írója, aki manapság már videós babérokra is tör. Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút, remélem sok új dolgot megtudtok róla!
Fotó: OWGraphix

Szia, mesélj kérlek röviden azok számára akik nem ismernének, így jobban megismerve téged.
SMARTA blog és a hozzá kapcsolódó közösségi felületek tulajdonosa vagyok, végzettségemet tekintve közgazdász, és több, mint 15 éve foglalkozom marketinggel, marketing kommunikációval.
1 éve csöppentem a blogger világba, és azóta tudatosan építem ezt a márkát. A SMARTA világa elsősorban a konyha és a háztartás, de emellett az egészség, a tudatosság és az okos megoldások is jelentős szerepet kapnak.

Mivel töltöd a mindennapjaid? Mivel foglalkozol a videózáson kívül?
A SMARTA alá tartozó felületek menedzselésével, blog cikkek írásával foglalkozom még, de ezeken kívül több cég kommunikációját és online aktivitásait is menedzselem. Amikor nem dolgozom, akkor csupa olyan dolgot csinálok, amit más kisgyerekes anyuka, például játszótérre járok vagy kavicsot dobálok a Dunába :)

Mikor és mi által jött a videózás ötlete? Nehéz volt megvalósítani?
A blogomon - ami szeptemberben volt egy éves – nem tudtam írott formában mindent feldolgozni, amit szerettem volna, azt éreztem, hogy egy-egy téma sokkal jobban mutatna videón. Ezeket a tartalmakat nem egyedül, hanem az OWGraphix csapatával együtt készítem, akik az Otherworld csatornát évek óta sikeresen menedzselik, így az indulásban nagyon sok segítséget kaptam tőlük. A tapasztalataikon túl komplett technikával is rendelkeztek, így már a legelső anyag is – 2016 novemberében - profi világítással, és 2 kamerával került rögzítésre.

Nagyon igényesek és jól felépítettek a videóid, törekszel ezekre, hogy minden tökéletesen menjen?
Nem a mennyiségre megyek, fontosabb az, hogy ami elkészül, az ne csak egy legyen a sok YouTube
videó között, hanem legyen benne valami olyan információ, ötlet, amelyet bárki tud hasznosítani, aki megnézi. Nem törekszem arra, hogy az én csatornám is tele legyen népszerű videókkal (pl. mersz vagy mersz), mint ami szinte már minden YouTubernek van, csak azért, hogy csupán 3 percre szórakoztató (vagy inkább röhejes) legyek. Minőségi tartalmakat szeretnék, még annak az árán is, hogy nem feltétlenül én leszek a legnépszerűbb (értsd: legtöbb feliratkozóval és videó megtekintéssel rendelkező) videós.
Minden videómat gondosan előkészítek, forgatókönyvet írok, snitt listát rakunk össze, hogy tudjuk, mit akarunk felvenni, és az utómunka is könnyebb legyen. Ha sütős-főzős videó van, akkor mindent lepróbálok előtte ugyan azokkal az alapanyagokkal, mint amit másnap a videóban fogok használni, még akkor is, ha már tucatszor elkészítettem.

Sokféle videót készítesz, de van-e kedvenced közülük vagy kedvenc témád?
Nagyon szeretem a termék teszteket, bemutatni a háztartási készülékeket, beszélni róluk – több, mint 10 évig foglalkoztam ilyen termékekkel, innen a vonzalom, de sajnos pont ezek a legkevésbé nézett videók :)
Ezért próbálom most már egy kicsit máshonnan megközelíteni a dolgokat, pl. smoothie videókban tudok a turmixokról, mint készülékekről beszélni, de közben olyan dolgokat készítek velük, amelyek miatt szívesebben megnézik a videót.

Mire vagy büszke azok közül amiket elértél?
Az egyik, amire büszke vagyok, hogy amit eddig elértem (közel 900.000 lap letöltés a blogomon, majdnem 300.000 videó megtekintés és több, mint 7.500 követő a Facebookon) azt mindet saját erőből, ügynökségi háttér nélkül sikerült.
Természetesen minden területen voltak/vannak segítőim, de a munka oroszlánrésze az enyém.
Az nem titok szerintem senkinek, hogy a befutott influencereknek egy része komoly szerződéseket köt nagynevű márkákkal kisebb-nagyobb projectekre. A SMARTA szerintem még nem tartozik a top social media felületek közé, de a tematikája eléggé egyedülálló jelenleg az influencer piacon, ezért sok cégnek érdekes az a koncepció és komplett stratégia amit kínálok.
Büszke vagyok arra, hogy olyan márkákkal, cégekkel dolgozhatok együtt többek között, mint az ALDI, BWT, MALL.HU, Grohe, Motorola, Frosch, Allianz, Kärcher.
Ha nem lenne jó, az amit csinálok, biztosan nem kapnék ilyen nemzetközi nagyvállalatoktól megbízásokat.

Pozitív és negatív visszajelzéseket is kapsz egyaránt? Hogyan hatnak ezek rád?
A pozitív visszajelzések nagyon motiválóak, jó érzés, amikor megosztják velem, hogy az adott videó kinek miért tetszett.
A negatív visszajelzéseket 2 kategóriába sorolom: a rosszindulatú trollok, akikkel nem foglalkozom, mert ők nem azért „gonoszkodnak”, mert visszajelzést várnak, csupán ez számukra kb, az egyetlen önkifejezési mód. A másik, amikor nem feltétlenül rosszindulat szüli a negatív kritikát, csupán azzal a videóval (vagy blog bejegyzéssel) azt az érzelmi reakciót váltom ki valakiből. Ezeken el szoktam gondolkozni, van, hogy reagálok is rá, és ha olyan, akkor a jövőben próbálok ezekre figyelni.
A negatív, de építően megfogalmazott, nem bántó kritika szerintem előre tudja vinni az embert, ha nem veszi személyesre, hanem szakmailag gondolkozik el rajta – ami persze nehéz :)

Milyen terveid vannak a jövőt illetően?
Szeretnék az online térből kicsit offline térbe is átkerülni, nagyon sok ötletem van (pl. workshopok,
rendezvények…), de ezek még nagyon képlékenyek, valószínű csak jövőre lesz ebből komolyabb program.
Emellett a SMARTA márkanévvel is több ötletem van, hogy hogyan lehet az ebben rejlő üzleti
lehetőségeket még inkább kiaknázni, úgy hogy a szórakoztató, informatív alap ne változzon.

Köszönöm szépen, hogy elfogadtad a megkeresésem és sok sikert a jövőbeli terveidhez!

Köszönöm nektek is, hogy velünk tartottatok. Remélem, hogy érdekesnek találtátok a cikket és esetleg kedvet kaptatok a Smart Blog olvasásához, vagy Youtube csatornához.
Amennyiben igen, akkor a blogot itt találjátok, a videókat pedig ezen a linken tudjátok egy kattintással elérni. Nagyon sok hasznos és érdekes tartalommal tudtok gazdagodni.
Ha pedig szeretnétek még követni a Smarta blogot, azt Instagramon és Facebookon is megtehetitek.

Engem is megtaláltok Instán és Facebookon is, kövessetek, írjatok nekem, ha van bármi észrevételetek.
Hamarosan újra találkozunk!

Sziasztok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések