Sorozatajánló #2 - Gyilkos elmék

Az e heti választásom a másik (vagy inkább sokadik) kedvenc sorozatomra, a Gyilkos elmékre esett. Ha a legelső ilyesfajta írást olvastátok, akkor ott a vége felé megemlítettem, hogy a tavalyi nyáron szinte ledaráltam az addigi évadokat és hát igen ez így történt. Nem is tudom, hogy jól emlékszem vagy sem, de az egyik barátomnál néztünk meg pár részt, mert ő is nagyon szereti és mondom basszus milyen érdekes, izgalmas az egész, hogy nem ismertem eddig? Na hát igen és onnantól számítható a Gyilkos elmék szeretetem, ami a mai napig töretlen és hétről hétre várom a 13. évad újabb részeit.
Alapból is szeretem a bűnügyi, nyomozós sorozatokat, tehát a Dr. Csont, Mentalista, Helyszínelők stb is jöhet, de valamiért a rangsorban a Gyilkos elmék van, de szerintem sok mindenkinél. Nekem valahogy szimpatikusabbak, tetszik az egész közeg és közösség, és valamilyen szinten a magánéletükbe és érzéseikbe is betekintést nyerhetünk. A Walking Deadhez képest itt azért jóval kevesebb fő karakter jelenik meg, azért itt is vannak változások évadról évadra, de nem vészesek.

Mindig el szoktam gondolkozni azon, hogy ha egy karakter, akit szeretek egyszer csak meghal vagy kiírják a sorozatból akkor nincs is értelme nézni tovább, nem lesz már olyan jó, de valahogy minden megy tovább és új emberek lépnek a helyére és lassan őket is meg lehet szeretni, talán ezért is jó egy sorozat, mert tudja feledtetni valamilyen szinten a rossz dolgokat és megmutatja, hogy mindenből van kiút, akár így is lehet ezt értelmezni.
Van egy érdekessége (pontosabban kettő) minden résznek, ugyanis egy idézettel indul és zárul. Őszintén szólva ez nekem nagyon tetszik, ha megfigyeljük akkor az adott idézetek beleillenek az adott rész történéseibe (mondjuk ez logikus), ez valahogy még magasabb szintre emeli, legalábbis nálam, mert elgondolkodtató sorokról van szó, és sok esetben tudnak hasznosak lenni.

Mindig is érdekelt, hogy valójában, hogyan is működhetnek ezek az amerikai szervezetek (FBI, NASA, CIA stb), azért nem feltétlenül adhatja vissza a valóságot egy sorozat, mert hát akkor lelepleződne a valódi szerv, de azért némi igazság csak lehet benne. Mondjuk azt nem hinném, hogy lenne egy Penelopéja az FBI-nak :D

Itt is meg kell említeni, hogy van/volt egy testvérsorozata az eredetinek, ez pedig a Gyilkos elmék: Túl minden határon, ami - sajnos - 2 évad után véget ért az alacsony nézettség miatt. Ezt sajnálom, mert szerettem azt is, de lehet maga a bűnügyi jellege miatt. Illetve idén műsorra tűzték Koreában a Gyilkos elmék koreai kiadását, amiről sok mindent nem találtam, de az biztos, hogy az amerikai kiadás az alapja annak is.

Összefoglalva az eddigieket, a Gyilkos elméket is ajánlom nektek, ebben is vannak azért ijesztő, bizarr és durva jelenetek, de aki bírja annak nem lesz visszatartó erő. Ha még nem kezdted el, akkor itt az ideje, hogy a cikk elolvasása után elindítsd az első részt, aki pedig nézi az tartsa meg jó szokását. Köszönöm a figyelmeteket!

Szép napot, sziasztok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések